loading...
مدافعان مسير حق
تبلیغات سایت ها


خوش آمدید

AxGiG,عکس گیگ پایگاه آپلود عکس ویژه وبلاگنویسان 

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام دوستان عزیز و بازدیدکنندگان گرامی امیدوارم

 از هرجا که به این سايت آمده اید سلامت باشید وامیدواویم که

از مطالب سايت راضی بوده و استفاده کافی را از آن ها ببرید.

این سايت برای تبلیغ ادیان دیگر و دروغین نمیباشد

 بلكه برای دفاع از دین اسلام ، اطلاع رسانی در باره ادیان و

 مبارزه با شیطانپرستان و همچنین فراماسون ها است

همینطور برای اینکه دشمنان اسلام هم بدانند که ما هم میتوانیم

  برای دفاع از عقاید خود آزادانه بجنگیم.   

                                                                                                                                                               

                                


 

                                                                                              ap-assassins & blackwolf



                                                                                                                                                                                                                                      

           
ap-assassins & blackwolf بازدید : 2036 جمعه 23 تیر 1391 نظرات (0)

این مطالب جدیدی هست که تازه تحقیق کردم و جمع آوری کردم حالا اگه تکراری بودن  خوب خودتون ببخشید آخه شاید من این مطلبو دیرتر از همه گذاشتم.

 

تاریخچه دجال به قبل ازاسلام برمیگردد و موضوع دجـال ، اختصاص به اسلام ندارد ، بلکه ریشه داستان دجـال را باید در کتاب مقدس مسیحیان جست و جو کرد . در رساله اول یوحنا ، باب 2 ، آیه 22 نوشته شده است : " درغگو کیست ، جز آن که مسیح بودن عیسی را انکار کند ، آن دجـال است که پدر و پسر را انکار می نماید . " در کتاب انجیل نام دجال نیز به میان آمده است از آیات انجیل استفاده میشود که دجال به معنای دروغگو و گمراه کننده است و چنین برداشت میشود که داستان خروج دجال و زنده بودنش در آن زمان هم در بین نصاری شایع بوده و در انتظار خروجش بودهاند . در اسلام نیز سخن از دجال به میان آمده است و روایاتی در این موضوع ازفریقین( سنی و شیعه ) وارد شده است ، که روایات اهل سنت در این باب به مراتب بیشتر از روایاتی است که درمنابع شیعه موجود میباشد و اکثر روایات شیعه نیز در این موضوع برگرفته شده از منابع حدیثی اهل سنت میباشد.

اطلاعـاتـی در مورد دجـــال :
تاریخچه دجـــــــال :

تاریخچه دجال به قبل ازاسلام برمیگردد و موضوع دجـال ، اختصاص به اسلام ندارد ، بلکه ریشه داستان دجـال را باید در کتاب مقدس مسیحیان جست و جو کرد . در رساله اول یوحنا ، باب 2 ، آیه 22 نوشته شده است : " درغگو کیست ، جز آن که مسیح بودن عیسی را انکار کند ، آن دجـال است که پدر و پسر را انکار می نماید . " در کتاب انجیل نام دجال نیز به میان آمده است از آیات انجیل استفاده میشود که دجال به معنای دروغگو و گمراه کننده است و چنین برداشت میشود که داستان خروج دجال و زنده بودنش در آن زمان هم در بین نصاری شایع بوده و در انتظار خروجش بودهاند . در اسلام نیز سخن از دجال به میان آمده است و روایاتی در این موضوع از فریقین ) سنی و شیعه ( وارد شده است ، که روایات اهل سنت در این باب به مراتب بیشتر از روایاتی است که درمنابع شیعه موجود میباشد و اکثر روایات شیعه نیز در این موضوع برگرفته شده از منابع حدیثی اهل سنت میباشد.

نـام و نـسـب او : 
عده ای گویند که نام دجال ؛ صائد بن صید یا ابن صیاد است ، و برخی مخالف با این امرهستند. دجال را در زبان های انگلیسی و فرانسه " آنتی کریست " نامیده اند که به معنی دشمن و ضد مسیح است .

خصوصیات فردی او : 
دجـال در روایات اسلامی این چنین توصیف شده است : " او دارای قدرت و تأثیر عجیبی است ، چشم راست ندارد و چشم دیگرش دروسط پیشانی اوست و مانند ستاره صبح می درخشد . چیزی در چشم اوست که گویی آمیخته به خون است . داخل دریاها می شود و آفتاب با او می گردد . کوهی از طعام و نهری از آب همیشه با اوست . آسمان به دستور وی باران می بارد و زمین گیاه می رویاند . اختیار گنج های زمین با اوست و مرده را زنده می کند . کلام رسول خدا (ص) دجال چنین توصیف شده است : " او مردی چاق، سرخ روی ، با موی سر مجعد و اعور ( چپ چشم ) است .


عـقـیـده او : 
امیرالمؤمنین علی (ع) می فرماید : " او با صدای بلندی فریاد می زند که بین مشرق و مغرب ، صدایش را جن و انس و شیطان می شنوند (ممکن است این عمل به وسیله رسانه های موجود از قبیل ماهواره ، اینترنت و شبکه های رادیویی صورت بگیرد ( و می گوید: ای دوستان من ! به سوی من آیید. من هستم کسی که آفریده است؟ پس استوار ساخته و مقرر کرده و هدایت نموده است . و مردم را به شرک فرا می خواند و می گوید " انا ربکم الاعلی " یعنی: من پروردگار برتر شما هستم . 
 
مکان خروج : 
امیرالمؤمنین علی (ع) می فرمایند : " او از شهریدر آن سوی ماوراء النهر و قریه ای که معروف به ) یهودیه ) است بیرون می آید " و در روایات دیگر مکانهای مختلفی برایش نقل شده است از جمله : اصفهان ، خراسان ، بجستان 

مـرگ او :
و سرانجام دجـال به دست حضرت عیسی (ع) در کنار دروازه " لد " در منطقه شام به هلاکت می رسد .
رسول خدا (ص) می فرمایند : " دجال در امت من بیرون می شود در چهل روز ، پس خداوند عیسی بن مریم را مأمور می کند، او را طلب می کند و از بین می برد .(البته من اینو نوشتم اما بهش اطمینان ندارم اگه اشکالی داشت بگین)


البته درباره ی دجـال ، صرف نظر از ویژگی های او ، چند احتمال وجود دارد : 
الف) دجـال ، نام شخص معینی نیست . هرکس که با ادعاهای پوچ و بی اساس و با توسل به حیله گری و نیرنگ ، درصدد فریب مردم باشد ، دجـال است . و بر این اساس  
دجـال های بسیاری وجود داشته و دارند و این که در روایات از دجـال های فراوان ( دوازده ، سی ، شصت و هفتاد ) سخن به میان آمده ، این احتمال را تقویت می کند .
ب) فردی معین و مشخص به عنوان دجـال در دوران غیبت ، با همان ویژگی هایی که برای وی بیان شده است ، خروج می کند و مردم را به انحراف می کشاند .
ج) دجـّـال ، کنایه از کفر جهانی و سیطره ی فرهنگ مادی برهمه جهان است . استکبار به معنای واقعی دجـال است . استکبار خود را قـیّم ملت ها می داند و با تکیه بر ثروت انبوه و قدرت عظیمی که در اختیار دارد ، در همه جای زمین دخالت می کند و همه را به زیر سلطه خویش می آورد .  

 

دجال در عقاید شیعه : 

براساس برخی روایات شیعی پیش از ظهور آخرین منجی عالم علائمی طبیعی و غیر طبیعی درجهان رخ خواهد داد که به دو بخش اصلی و فرعی تقسیم بندی شده است .
براساس این روایت علائم فرعی داری تعدد است وهمگی آنها پیش از ظهور باید اتفاق بیفتد ولی تنها بروز یکی از علائم اصلی یا حتمی برای اعلام نزدیکی ظهور منجی کفایت میکند.

علائم حتمی برای ظهور :
-1
خروج سفیانی وخسف بیدا : در روایتی از امام علی بن الحسین(ع) مرویست که قیام حضرت قائم حتمی و امر سفیانی نیز حتمی است و تازمانی که سفیانی نیاید حضرت قیام نخواهد کرد.

-2 خروج یمانی: امام صادق(ع) دراین باره میفرمایند: سه کس در یک سال و در یک روز قیام می­کنند؛ خراسانی و سفیانی و یمانی و در بین این سه پرچم بهترین پرچمها از یمانی است: زیرا پرچمی است که به حق دعوت می­کند.

-3 صیحه آسمانی: ندایی که ازآسمان شنیده میشود و عالمیان همگی این صدا را خواهند شنید ازجمله علائم حتمی شمرده میشود .امام باقر در روایتی از این نشانه ظهور چنین بیان میفرمایند: صدایی از آسمان شنیده می­شود که حق با او (امیر المومنین) و پیروان اوست. در این هنگام قائم ما خروج خواهد کرد.

-4 قتل نفس زکیه: قتل نفس زکیه نیز از علائم قطعی ظهور شمرده میشود و براساس روایتی از نبی گرامی اسلام(ص) در شرح علائم ظهور اینگونه نقل میشود که : مهدی ظهور نمی­کند تا اینکه نفس زکیه کشته شودمقصود از نفس زکیه ، نفس کامله ، پاک و پاکیزه است. کلمه زکیه از کلمه زکی به معنای «رشد کرد و پاکیزه شد» می باشد. و مقصود از "رشد" در اصطلاح اسلامی ، تکامل با علم اخلاص و فداکاری است

-5 ظهور دجال

لطفا نظر دادن فراموش نشه 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
تبلیغات سایت ها
                  
درباره ما
Profile Pic
"به نام خدا" با سلام و عرض ادب ما تو اين سايت كارمون دفاع از عقايدمون يعني عقايد اسلاميمون در برابر شيطانپرستان،ماسون ها،پوچگرايان و... هست چون من خودم كلا از همون اولا اسم شيطانپرستي رو ميشنيدم حرص مي خوردم. بگذريم اون لوگي بالايي كه ميبينيد شايد بعضي ها براش حرف در بيارن اما نه ما درسته كه چشم گذاشيم اما اگه خوب دقت كنيد اونجا تير هم گذاشتيم كه داره به سمت اونا پرت ميشه يعني داريم با اونها مبارزه ميكنيم ما مدافعان مسير حق(مدافعان راه اسلام)هستيم كه دورش به طور انگليسي نوشيم و اين كه آدرس سايت آدرس سايت هم برگرفته از كلمه ظهور به طور انگليسي هست. (مديريت سايت)
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    اصلی : آيا وقايعي كه ماسون ها به آن ها معتقدند اتفاق مي افتد و اعتقادات آنها صحيح هستند؟
    به دنبال چه مطلبی به این سایت آمده اید؟
    ساعت

    تاریخ و تقویم
    جستوجوی گوگل


    Google

    در اين وبلاگ
    در كل اينترنت

    کد جست و جوی گوگل

    دیگر امکانات...

    مترجم سایت

    مترجم سایت

     این صفحه را به اشتراک بگذارید

    پیج رنک گوگل

    پیج رنک سایت شما

    پیج رنک

    پذيرفتيد يا...؟


    آمار سایت
  • کل مطالب : 104
  • کل نظرات : 74
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 18
  • آی پی امروز : 12
  • آی پی دیروز : 25
  • بازدید امروز : 43
  • باردید دیروز : 40
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 259
  • بازدید ماه : 969
  • بازدید سال : 4,046
  • بازدید کلی : 190,284
  • کدهای اختصاصی

    ابزار وبلاگ

    وبلاگicon
    j
    اخبار جدید ایران و جهان